Livat Artistskol
About Me
  /  Josefin Glenmark-Breman

Josefin Glenmark-Breman

Josefin heter jag, är låtskrivare och sångerska till yrket. Så länge jag kan minnas har jag sysslat med musik, vare sig det var att skapa den eller framföra den. Växte upp med föräldrar som både var artister och drev eget skivbolag.

Spelade in min första singel när jag var 6 år – Galen i glass. Sedan 12 års ålder har jag körat åt olika artister. Allt från turnéer med Peg Parnevik, Mello med Sigrid Bernson (Patrik Swayze) och Ann-Louise Hanson (Kärleken finns kvar) till att ha körat med Linda Perry och Robin Williams (Escapology skivan) i Los Angeles. Sång är mitt huvudinstrument och idag kallas mitt yrke för ”topliner”. Låtskrivaren som skapar melodierna och texterna. Har ägnat de senaste åren till att skapa K-Pop och det är en väldigt intressant och utvecklande marknad att jobba mot. Älskar att skapa, spela in sång och sen arrangera upp körerna och stämmorna. Klicka på spotify-ikonen nedan för att lyssna på musiken jag skapat de senaste åren

Livat är en härlig och kreativt fri miljö att vara i. Ungdomarna blir både sedda och hörda av alla lärarna. Att få dela med mig av min kunskap till ungdomar som är intresserade av att uttrycka sig mer genom musiken, det är så roligt. På Livat är varje resa unik och formas utefter egna behov och önskningar. Det är en av sakerna jag föll för med just Livat. Här tar lärarna sig tid till sina elever och guidar dem genom den här resan med musiken som kompass.

“Roligt, upplyftande, stärkande och tryggt. Några ord att beskriva hur jag känner om Livat. Det ska upplevas!”

SÅNG, MUSIKAL
email: josefin@livatartistskola.se