About Me
  /  Lovisa Lindelöf

Lovisa Lindelöf

Jag heter Lovisa, jag undervisar i sång och musikal. Jag är utbildad musikalartist och har min yrkesutbildning från Musikalakademien i Umeå, och tog min Masterexamen i musikteater på Royal Welsh College of Music and Drama.

Jag har gjort allt från små independent föreställningar till stora produktioner. Bland annat har jag medverkat i Mamma Mia på Svenska Teatern i Helsingfors, Sweeney Todd på Richard Burton theatre i Wales, Spring Awakening på teater Prisma, nyskriven barnteater på Grönalundsteatern mm… Jag har även arbetat mycket med att sjunga i studio, och nu på senare år skriver jag min egen musik.

“Det som är så fantastiskt med Livat är att alla får möjlighet att utvecklas på sina egna villkor. Det är en trygg och uppmuntrande miljö där alla är måna om att du ska trivas. Jag älskar att arbeta på Livat och att få träffa så många härliga elever och kollegor.”

SÅNG, MUSIKAL, SHOW OCH SCEN