Livat Artistskol
About Me
  /  Rebecca Wijk

Rebecca Wijk

Jag heter Rebecca Wijk, jag undervisar mest grupperna Show & Scen här på Livat. Min musikaliska resa startade faktiskt just här på Livat Artistskola för många år sen.

Jag har under åren studerat musikal på Tibble gymnasium och fortsatte direkt efter examen med att studera dans på högre nivå på Scandinavian Dance Academy. Mitt liv är idag en härlig blandning av universitetsstudier i teatervetenskap med inriktning dramaturgi och scenkritik, dansundervisning och extrajobb. Har ni sett mig förr så är det förmodligen på scenen i Åkersberga Revyn där jag varit med två år i rad, nu senast 2022.

”Livat är en plats där alla är välkomna, stora som små. Det är en plats där man kan känna sig som hemma. Dessutom får man i sig mycket skratt och glädje!”

SHOW&SCEN
email: rebecca@livatartistskola.se